Şi eu vreau Respect

   În plină mizerie şi bălăcăreală electorală pentru prezidenţiale, un post de televiziune – veţi afla care anume – a început o campanie de promovare a unui atribut interuman pe cale de dispariţie: RESPECTUL. Frumos! Emoţionant chiar! Păi, cum să nu fie, din moment ce este o componentă de bază în treimea Dragoste – Iubire – Respect, definitorie a omului bun, corect şi civilizat?
   Eram pe punctul de a lăsa slobode câteva lacrimi să se prelingă pe obraz, marcat fiind, desigur, de profunzimea mesajului pentru care sunt întrerupte emisiunile ca să fie afişat, pe fond negru (de ce oare?), logo-ul: „Noi vrem respect!”, numai că, până să pun mâna pe batistă, un scurtcircuit de feedback raţional m-a trezit din reveria momentului, punându-mi întrebarea: „Despre care respect se face vorbire?”. Bun, în regulă, am văzut că se perindă în clipuri câţiva actori de marcă ai scenei româneşti, câţiva pensionari ce-şi plâng amarul zilelor cu lipsuri de tot felul ori nişte medici ajunşi în situaţia imposibilă de a salva vieţi cu bisturie aduse de acasă, dar, mea culpa!, tot n-am înţeles întru totul către care Respect am fi chemaţi să ne aplecăm cu inima şi sufletul? Sunt de acord că Respectul nu poate fi explicat ad-litteram ca-n dicţionar, fiind, până la urmă, o stare de vibraţii înalte, curate, sincere, trăite adânc în ego-ul fiecărui individ, dar, după mintea mea puţină şi nonfilozofică, mă gândesc la faptul că pentru a manifesta respect faţă de cineva, mai întâi de toate trebuie eradicată minciuna, nu? Ee, în acest caz, să avem pardon!, eu, unul, nu mă simt respectat. Chiar deloc!
   Nu pot subscrie prin vot de încredere la această mobilizare, absolut demagogică, din moment ce tocmai postul de televiziune care a iniţiat promovarea Respectului îmi calcă în picioare demnitatea de cetăţean, îmi jigneşte inteligenţa şi se şterge la fund cu articolul din Constituţie, unde este prevăzut dreptul la informare. Informare…corectă! Nu, nu mă simt respectat, atât timp cât simt că se intenţionează transformarea mea într-o marionetă a societăţii, condamnată cu fiecare ştire şi reportaj la dezinformare şi manipulare! Nu, nu mă simt respectat văzând cum dreptul meu la cultură şi la evoluţie intelectuală îmi este încorsetat prin emisiuni de proastă factură, triviale şi abjecte! Nu, nu mă simt respectat, ca urmare a faptului că în numele rating-ului sunt supus unor manevre intenţionate de imbecilizare, de dezumanizare!
   Mai mult decât atât, cum îşi pot permite cei de la Realitatea TV (acesta fiind postul în cauză) să vorbească despre Respect, tocmai ei, care şi-au făcut din denigrare, minciună şi manipulare un modus vivendi dus până la cele mai înalte cote? Perversitatea merge mai departe! Chiar să fi uitat hăitaşii din cuşca IRealităţii cine le aruncă ciosvârta? Oo, nu, cu siguranţă că nu! Cum să uite de cel ce este un monument al respectului, de cel ce cu Respect a lăsat pe drumuri zeci de mii de români ce şi-au depus agoniseala de-o viaţă în fondul mutual FNI şi care a prăbuşit cu evlavie o bancă, cea a Religiilor? Iată cine vrea să ne înregimenteze sub drapelul Respectului: Sorin Ovidiu Vântu, cel care a lăsat să se creadă că abrevierea FNI venea de la Fondul Naţional de Investiţii, când, în realitate (cu trimitere la postul TV), trebuia tradus ceva la modul: Fiţi Naivi Imbecililor!
   Personal, n-am de gând să fiu naiv! Dacă Realitatea TV nu este în stare să mă respecte, voi face ca şi până acum: AUTORESPECT!

Cristian Lodroman

Publicat în "Aşii Români" pe 1 octombrie 2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.